Ford C-Max – w poszukiwaniu kolejnej innowacji

Ford rozpoczyna wprowadzanie nowej gamy opartej na płycie przeznaczonej dla klasy C. Rozpoczyna od kompaktowych vanów w dwóch wersjach C-Max i Grand C-Max. I oto w sieci i telewizji zagościły reklamy tych modeli. To kolejny producent, który powołuje się w ostatnich miesiącach na innowację. C-Max na innowacyjne 12 siedzeń…

Oczywiście 12 siedzeń w C-Maxie otrzymamy po równie skomplikowanych rachunkach, z jakimi mamy do czynienia, gdy polska reprezentacja piłki nożnej ma wyjść z grupy do Mistrzostw Świata po dwóch przegranych meczach. Rzecz jasna, ani Grand C-Max, ani tym bardziej zwykły C-Max nie jest autobusem (pewnie nikt nawet o tym by nie pomyślał). Grand C-Max posiada 7 miejsc, a jego mniejszy odpowiednik 5. W obydwu modelach producent zapewnia o tym, że siedzenia złożymy jedną ręką. Większy z nich posiada tylne przesuwne drzwi. Konkurent – Grand Scenic – taką właściwością nie może się pochwalić, podobnie nieco większy Peugeot 5008.

Jakie jeszcze innowacje C-Maxa

Pewne innowacje, choć znane z samochodów innych klas, odnajdziemy. Te zaliczane do rzadko spotykanych, to system BLIS informujący nas o pojawieniu się pojazdu w martwym polu, elektrycznie otwierany bagażnik i system wspomagający parkowanie. Do innowacji Ford zalicza oczywiście swoje doładowane silniki EcoBoost, a także sześciobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów PowerShift. Jest też coś dla roztargnionych, co ma swoją profesjonalną, marketingową nazwę: Ford Easy Fuel. Jest to otwór wlewu paliwa bez zamykającego korka i z zabezpieczeniem przed włożeniem pistoletu z niewłaściwym paliwem. Jest też coś, co nazywa się IPS. Inteligentny System Bezpieczeństwa, na który składają się wszystkie systemy, które znamy już z innych modeli dostępnych na rynku. Dlaczego został nazwany dodatkowo inteligentnym, wiedzą pewnie tylko marketingowcy. Mam nadzieję, że przekazali to też sprzedawcom Forda, bo będę chciał się przekonać, co to takiego właściwie jest.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.