Dni otwarte: Toyota Yaris Hybrid – 3,1 l/100km stania w miejskich korkach?

Niezupełnie. Cykl miejski wg norm ECE przewiduje jednak, że w mieście więcej jeździmy samochodem niż pełzamy, a jego badania są podstawą do liczb przedstawianych w danych technicznych. Producenci wprowadzając kolejne rewolucyjne (a czasem tylko pseudo-rewolucyjne) rozwiązania, uraczali nas informacją o średnim spalaniu w cyklu mieszanym. Najodważniejsi potrafili także chwalić się znakomitym spalaniem w cyklu pozamiejskim. Jednak Toyota zmienia całkowicie marketingową taktykę. Oto nasz samochód, ma zadowolić się 3,1 l/100 km… w mieście.

Zobaczmy od razu, jak to wygląda jeśli chodzi o inne dane. Średnie spalanie to 3,5 l/100km. Moc wspólna obu silników to 100 KM. W Yarisie zamontowano 1,5 litrowy silnik benzynowy o mocy 75 KM i 80-konny silnik elektryczny. Napęd jest realizowany poprzez bezstopniową skrzynię CVT. Przyśpieszenie 0-100km wynosi 11,8 s i jest wynikiem o 0,8 lepszym od auta z silnikiem 1,33 VVT-i oraz skrzynią CVT.

Podstawowa wersja hybrydowej Toyoty Yaris kosztuje 65100 zł, natomiast producent począwszy od bazowej wersji dostarcza nam wraz z autem pełny pakiet bezpieczeństwa (wraz z ESP, kurtynami powietrznymi, systemem wspomagającym ruszanie pod wzniesienie), a także radio z mp3, automatyczną, dwustrefową klimatyzację. Są oczywiście także inne funkcje dostępne w standardzie także w benzynowej wersji Toyoty Yaris Terra. Różnica 20 tyś złotych jest więc częściowo pokryta w wyposażeniu. A przede wszystkim Ci, którzy zdecydują się na Yaris w wersji hybrydowej, otrzymają nutkę indywidualności, w postaci innych reflektorów, lamp tylnych i zderzaków. A jak działa Toyota Yaris Hybrid?

Na powyższej animacji jest przedstawiony poglądowy schemat działania full hybrid Yarisa w każdej z sytuacji drogowych. Jak to wygląda „na żywo”, Toyota proponuje sprawdzić w salonach. Dni otwarte Toyoty Yaris Hybrid odbędą się w dniach 2-3 czerwca 2012.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.