Najlepszy samochód? Dlaczego u Opla jest to Insignia?

Oczywiście niczego tutaj nie wymyśliłem. Opel sam chwali się, że to najlepszy samochód, jaki stworzyli. Na pewno do tego „wewnętrznego” tytułu dla Insigni, przyczynił się tytuł Car of the Year z 2009 roku. Pewnie przyczyniła się do niego także dobra sprzedaż. Z zestawień Samaru wynika, że w Polsce jest to najlepiej sprzedający się samochód w swojej klasie. To dlaczego Opel go jeszcze reklamuje?


Jak widać, najlepszy samochód nabiera mocy. I to „od samego dołu”. W salonach dostępny jest już Opel Insignia w wersji 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 195KM. Silnik posiada maksymalny moment obrotowy 400Nm. Zastosowano w nim dwie turbosprężarki o różnych stopniach bezwładności. Samochód ma wyrywać się do przodu mając dostęp do 350Nm przy 1500 obr/min. Co jeszcze? Sprawny kierowca będzie osiągał setkę w 8,7s. W dodatku spali tylko 4,9 l/100km oleju napędowego. To zapewne wynik dostępny jedynie dla tych, którzy do setki będą rozpędzać się tym autem w 17,4s kontemplując przy tym zmieniający się z wolna widok za oknem i oczywiście kontrolując na bieżąco wskaźnik włączenia sugerowanego biegu. Zakładam, że jeżeli producent podaje tak niskie spalanie przy prawie dwustu-konnym silniku, to Insignia także w tej wersji taki wskaźnik ma. Inaczej, jak miałbym się kontrolować, żeby nie ciągnąć obrotów w tym „dieselku” zbytnio w górę?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.