Jazda testowa: Jeep Renegade z silnikiem 1.0

Sądziłem, słysząc także o pierwszych ruchach producentów zamieniających silniki o mniejszej pojemności (przykład zastąpienia silnika 1.33 na 1.5 cm3), że nie będziemy zaskakiwani nowymi downsizingowymi niespodziankami. Mazda, również trzyma się z dala od małych silników z turbodoładowaniem. Podobne informacje o zmianie kierunku pojawiały się w sprawie Volskwagena, a także Fiata (za sprawą nowej rodziny silników FireFly).

Tymczasem jednak w grupie Fiata… w marce, której nigdy nie podejrzewalibyśmy o krzewienie tej idei, czyli w samochodzie z logo Jeepa, w ofercie znajdziemy teraz także silnik 1.0. (dokładnie 999 cm3)…

Bok Renegade 2019

…oczywiście nie w USA. Przynajmniej na razie? Amerykańska strona Jeepa pokazuje najmniejszą wersję z silnikiem 1.3 MultiAir (druga dostępna opcja to 2.4 l), choć magazyn Autoweek informuje o tej niecodziennej nowości (może jako ciekawostka śmiesznych Europejczyków), relacjonując premierę poliftingowego Renegade’a  salonie w Turynie.

A co prócz zaskakującego silnika w mocarnie wyglądającym mini-crossoverze może fascynować?

Ringi w reflektorach Full LED Renegade

Uwagę przykuwają LED-owe ringi. Zmieniony jest też grill – jest to właściwie niewidoczne, ale całość odświeża rzeczywiście samochód, nabrał on jeszcze większej wyrazistości. W wersji z reflektorami Full LED wygląda wręcz bojowo. Mam od razu skojarzenie z wojennymi samochodami, które miały charakterystyczne przesłony reflektorów pozostawiające tylko mały pas światła.

Zmieniony pas przedni Renegade

Z tyłu również zmiana. Bardzo charakterystyczne światła odwzorowujące kanister armii amerykańskiej, obecnie nabrały nieco innej formy i w dużej części LED-y zamiast żarówek. Bez plastikowych obudów i mocno zróżnicowanego kontrastu klosza, uwidaczniają mocniej swoją strukturę dopiero po ich zaświeceniu.

Tylne światła Renegade 2019

Jazda z silnikiem 1.0 120KM w Jeepie Renegade

Jak jeździ Renegade z tym silnikiem? Muszę powiedzieć, że nieźle. Maksymalny moment obrotowy (190Nm przy 1750 obr./min) i 120KM, to połączenie, które pozwala nam na całkiem znośne ruszenie spod świateł, czy przyśpieszenie od 40-50 km/h w przygotowaniu do wyprzedzania.

Te wrażenia kończą się jednak przy wyższych prędkościach, podobnie jak cisza w kabinie. Jeżeli będziemy to robić częściej, powinniśmy liczyć, że na wyświetlaczu we wskazaniu średniego spalania może nieco częściej z przodu pojawiać się także cyfra osiem.

Jazda testowa Jeepem Renegade z 6-biegową skrzynią manualną

Bardzo dobrze zachowuje się skrzynia biegów, 6-biegowa. Biegi wchodzą twardo i pewnie w poszczególne sloty.

Wnętrze Renegade’a po face liftingu

Wnętrze Jeep’a Renegade po face liftingu to nadal nawiązania do najbardziej kultowego Wranglera, z bardzo prostym designem, królującymi prostokątami.

Zmieniło się niewiele, czy jednak sporo? Na pierwszy rzut oka, zwłaszcza w górnej części deski, wygląda praktycznie tak samo.

Wnętrze Jeep Renegade Limited 2019

 Jednak zacznijmy od wyświetlacza.

Duży wyświetlacz w Jeepie Renegede fl

Teraz możemy mieć jeszcze większy wyświetlacz, z nowym oprogramowaniem, bez pokręteł z lokalizowanych wokół niego. To, czego również „brakuje” w stosunku do modelu sprzed faceliftingu, to napis SINCE 1941 – dla tych, którzy lubią takie odwołania, może to być pewną stratą.

Przejdźmy niżej. Tu również zmiany.

Pokrętła w konsoli centralnej jazda testowa pokazała, że są wygodne

Okazuje się, że nie zrezygnowano z manualnego sterowania na desce rozdzielczej, przeniesiono je właśnie tutaj. Zmieniono również panel klimatyzacji. Teraz temperatury wyświetlają się już tylko na wyświetlaczu, ale mamy dodatkowe sterowanie pokrętłem i przyciskami.

Nieco poniżej mamy także nieco inny niż wcześniej, podwójny schowek.

Schowek w konsoli centralnej w Renegade poliftingowym podwójny

Bardzo praktyczny, bo telefon można dać teraz wyżej. Natomiast znowu odebrano nam jeden smaczek. Wyściółka dolnego schowka jest teraz bez stylowej „mapy” (porównaj z jazdą testową Renegade 2014).

Idąc dalej, zmiany w tunelu środkowym.

Schowek na tablet w Jeepie

Tunel środkowy jest teraz szerszy i wygospodarowano w nim miejsce na dodatkowy schowek, np. na książkę, tablet?

W bagażniku znajdziemy też siatkę na bocznej powierzchni, a patrząc na wprost widzimy uchwyty na kubki podłokietnika schowanego w tylnym oparciu.

Bagażnik z siatką Renegade 2019

Będąc tutaj, pokaże może dwa elementy. Yeti nadal dzielnie wspina się na szczyt na tylnej szybie.

Yeti na tylnej szybie

A poniżej mamy uwidocznioną wielką klamkę drzwi bagażnika…

Klamka w Renegadzie jest bardzo duża

…klamkę, która kształtem i odniesieniem do początków samochodów terenowych, współgra z najbardziej przyciągającym elementem Renegade’a po facelifitngu…

…przednimi reflektorami.

Jazda testowa Jeepem Renegade odbyła się dzięki uprzejmości Autoryzowanego Dealera Jeep Ganinex z Katowic.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.