Jazda testowa: Jeep Renegade – płynie z taktem w terenie i w mieście

Gdy słyszę nazwę Renegade, zaraz włącza mi się piosenka z jego udziałem. Kto, jak i w którym momencie zlecił umieszczenie tego Jeepa w tym teledysku? W każdym razie zabieg skuteczny, zarówno dla producenta jak i dla twórców piosenki.

Atrybutem, którym ten mały SUV wyróżnia się w tłumie, to „ciężarówkowe” kształty, które sprawiają że wygląda na napompowanego kompakta. Jeśli ktoś uważa, że samochód mimo to za mało wyróżnia się na ulicy, może zamówić go w tej właśnie postaci, soczystym, pomarańczowym kolorze:

przód Jeep Renegade

Jednak styliści zadbali, abyśmy nie mogli zapomnieć o tym, że mamy Jeepa, niezależnie czy oglądamy go z zewnątrz czy też siedzimy w jego wnętrzu. Począwszy od wielkiego, charakterystycznego grilla, przez klosze przednich i tylnych świateł, po wnętrze drzwi bagażnika. Podobnie Jeep „atakuje” nas prawie każdy element deski rozdzielczej, osłon drzwi, tunelu środkowego czy foteli.

Uchwyty na napoje Jeep Renegade

Do jazdy testowej Jeepem Renegade, otrzymałem 170-konną benzynową odmianę w wersji 1.4 Tmair Limited, z napędem Jeep Active 4×4 i 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Tę wersję możemy zakupić przygotowując 113 100 zł (bez upustów). Wersja Limited jest naszpikowana elektroniką i oto dostajemy Jeep’a, który „myśli za nas”. Pewnie nie do przeżycia dla tradycjonalistów, ale dla osób, które potrzebują podjeżdżać na ciasne, miejskie parkingi, żarowo-pomarańczowym autem, ze stylistyką nie do przeoczenia, a jednocześnie są szczęściarzami mającymi działkę głęboko w lesie lub wysoko w górach – to auto wydaje się być idealnym rozwiązaniem.

jeep_renegade_f

Jeep pomoże nam podczas ruszania pod górkę, ale i podczas zjazdu ze wzniesienia, także na wstecznym biegu. Gdy przekraczamy pas ruchu bez kierunkowskazu, będzie nas asekurował. Zainterweniuje również, gdy przeoczymy w korku auto stojące przed nami, a w wersji 1.4 MultiAir 170KM sam wybierze jeden z dostępnych dziewięciu biegów (ta skrzynia biegów jest również dostępna z silnikiem 2.0 MulitJet 140 i 170KM. Dla tych, którym Jeep, wręcz odwrotnie, zamiast z terenem, kojarzył się z luksusem i automatem, ale nie chce przekraczać 100 tys. zł za ten mierzący jedynie 4,24 metra samochód, może wybrać 140-konną wersję benzyniaka. Tam jest dostępny 6-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia rodem z Alfy Romeo.

Wnętrze z automatyczną skrzynią biegów Jeep Renegade

Na wielkich przestrzeniach w USA niezbędny był zawsze kanister. W Jeep’ie Renegade wstawiono go „podwójnie” w formie tylnych świateł. Począwszy od wersji Limited są to światła adaptacyjne.

jeep_renegade_y

Samochód w testowanej wersji 170KM przyśpiesza zgodnie z danymi technicznymi od 0-100 km/h w 8,8 sekundy. Słabsze wersje benzynowe oscylują wokół 11 sekund. Diesle wokół 10 sekund. Nie będziemy z pewnością zawalidrogą, ale chcąc nieco dynamiczniej wyprzedzać, musimy skupić się na najmocniejszej odmianie. To jest samochód, który ma nam się odwdzięczyć tu:

Choć, szczerze mówiąc, nie podejrzewałbym go o to. Widząc w pierwszej chwili to auto, owszem poczułem mocarność stylistyki Jeep’a, ale jeśli dopłacimy do napędu 4×4, to mamy coś więcej niż unikalnie i bardziej terenowo wyglądającego konkurenta popularnych crossoverów.

jazda testowa Jeep Renegade w terenie

Jeep z silnikiem 1.4, 1.6 lub 2.0? To połowa lub 1/3 z tego, co pamiętają fani tej marki jeszcze z lat ’90. Renegade idzie w drugą stronę. Także w nim otrzymaliśmy znaną zabawę w hodowanie listków na drzewie.

Ekologiczna jazda Jeepem z aplikacją

We wnętrzu kilka ciekawych szczegółów. Automatyczna klimatyzacja z pokrętłami „glamour”…

automatyczna klimatyzacja

…a tuż obok wyściółka przypominająca o tym, by nie trzymać Renegade’a zbyt długo w terenie… miejskim.

Akcenty off-road w Jeepie Renegade

To samochód pełen kontrastów. Na pierwszy rzut oka nie podejrzewany o zbyt duże możliwości jazdy w terenie, mini-Jeep, który może służyć jako drugi Jeep w rodzinie, by parkować go tam, gdzie pozostałymi modelami robi się już dosyć ciężko.

Renegade vs Grand Cherokee

W zasadzie mamy zimę, więc spójrzcie również na zimowy filmik z Renegade’m w opcji Trailhawk z błotno-śniegowymi oponami.

I tyle dziś… Dla tych, którzy szukali długiego tekstu, zapraszam tutaj.

Jazda testowa Jeep’em Renegade odbyła się dzięki uprzejmości Autoryzowanego Dealera Jeep Ganinex z Katowic

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.